1) V smer, ki je v največji meri smer skupnega soglasja vseh lokalnih skupnosti.
2) skupaj z policijo bi morali postati temeljni nosilci zagotavljanja varnosti na področju občine
3) potrebno je prevetriti Zakon o občinskem redarstvu, ga ustrezno spremeniti oz. dopolniti. Občinsko redarstvo predstaviti javnosti v pozitivni sliki.
4) občinsko redarstvo naj ne postane lokalna policija
5) predvsem po načinu osveščanja ljudi in sprememba kulture naroda do zakonodaje
6) Občinskega redarja je potrebno v trenutnem stanju, ki je nadgraditi z znanjem in usposabljanjem za naloge,ki so mu zaupane. Primer zakon o cestah(tehtanje vozil, izredni prevozi, izvajanje določb za varen promet na cestah). ZPrCP, da bo OR znal varno ustaviti vozilo, izpeljati zakonito in strokovno postopek na kraju prekrška z izdajo plačilnega naloga. Ne da ostane na nivoju pisanja obvestil o prekršku za kršitve po zakonodaji. Izpeljava potopkov zoper tujce. Po ZVJRM, slediti temu, da občinski redar ostane v okiru tega zakona, njegovo delovanje na javnem kraju zunaj zaprtih prostorov ali v poseganje v stanovanja. Še enkrat pa poudarim, da je na občinskem redarju potrebno veliko delati, d abo kos vsem nalogam, ki bi jih lahko izvajal že sedaj.
7) V vseh občinah okrepiti sodelovanje s policijo.
8) Redarsvo bi morala biti lokalna policija, ki bi predstavljala vez med občino in policijo. Torej večja neodvisnost pri posameznih ukrepih, vendar ciljna usmerjenost ukrepov v skadu z voljo občine.
9) 1. Kriteriji pri zaposlitvi, (psihofizične sposobnosti, varnostne preverke, izobrazba)
2. usposabljanje je v redu
3. Stimulirati redarje skozi finančne stimulanse, ne po iztrženih globah, temveč po stanju na terenu, poznavanju situacije in ljudi. Potem bi se poboljšalo vestno delo, zunanji videz in podobno. Vsak bi moral imeti tisto žilico ljudskosti in da se vsi zavedamo da nismo nekaj več od občanov kršiteljev. Torej strogost, poštenost, komunikativnost in človečnost.
10) 1.Boljše sodelovanje in poenotenje dela med/občinskih redarstev na celotnem območju Slovenije.
2. Ob uvedbi pokrajin uvesti "pokrajinska/območna redarstva oz. inšpektorate
11) 1. Sprememba naziva uradne osebe in organa občinski redar v lokalni policist in občinsko redarstvo v lokalna policija
2. občinsko redarstvo bi moral biti organ v sestavi občine, tako bi imeli večjo samostojnost pri delu
12) ni predlogov
13) Pred kakršnimi koli spremembami je potrebna ureditev ustreznega plačnega razreda občinskim redarjem.
14) Krepitvi javne podobe kot varuha varnosti v lokalni skupnosti in kot pomoč občanom.
15) preiimenovat v občinsko policijo
16) nimam predlogov
17) Občinskemu redarstvu "manjka" neko splošno priznano poslanstvo iz katerega bi se nato lahko črpal obseg nalog, pooblastila, razmerje med določanjem nalog in pooblastili, ki bi jih določale občine in država. S tem bi bilo tudi bistveno manj nesoglasij oz. neusklajenosti pri sodelovanju.
18) centralana povezanost registra prekrškov
19) OBČINE NAJ BODO ENAKOPRAVEN PARTNER:
- PRI SPREJEMANJU ZAKONOV,
- DOBI ZA DODATNE NALOGE TUDI DODATNA SREDSTVA,
- ENAKOPRAVNO OBRAVNAVANJE PRI DELU,
- MANJŠI VPLIV OBČINE NA SVOJE REDARJE- OGROŽA REDARJE,
- VEČJA SAMOSTOJNOST REDARJEV V OKVIRU ZAKONSKIH POOBLASTIL,
- DELOVATI KOT NEODVISNA SLUŽBA.
20) MENIM, DA JE ŽE SEDAJ PREVEČ POOBLASTIL DANO OBČINSKIM REDARJEM, SAJ SE V VEČINI OBČIN POJAVLJA PROBLEM IZVAJANJA VSEH DANIH POOBLASTIL. Menim tudi, da se bi morala vsaka lokalna skupnost sama odločati, kakšne naloge naj bi izvajali občinski redarji na njenem področju, saj gre ne nazadnje za različne potrebe, ki so odvisne od velikosti občin, lege, migracije ljudi, lokalnih dogajanj ipd.. Res je, da so dana pooblastila z zakoni, vendar v večini občin občinski redarji najverjetneje določenih pooblastil nikoli ne bodo izvajali, zato sem mnenja, da vsaka občina sama določa, čemu se daje poudarek, da bo javna varnost čim bolj zagotovljena.
21) /
22) Sedaj se v zakonodaji obravnava izključno mesta, zanemarja pa se nemestne občine, ki nimajo plavih con in problematike z ZVCP in JRM ! Imajo pa veliko drugih svojih problemov, za katere pa velike (prej omenjene in naštete) interesne skupine nimajo posluha.
23) K osnovnim temeljem - preventivnega delovanja iz smeri v katero so jo zapeljala mestna redarstva t.j. brutalno inkasantstvo in polnjenje proračunov. OR ne potrebujejo novih ali razširjenih pooblastil, ker jih imajo več kot dovolj. OR potrebujejo nove kadre in vrnitev k ljudem na terenu. Potrebuje se tudi strokovnost in sodelovanje pri načrtovanju prometne ureditve mest. Z represijo, ki jo nekateri zganjajo pa bomo kmalu res rabili nova pooblastila zlasti pri samoobrabi oz oboroževanju redarjev, kar si nekateri močno želijo. Tisti dan, ko se bodo redarji oborožili (pištole) pa bo tudi dan propada instituta redarstva kot je bil v začetku zamišljen.
24) Trenutno ima redarstvo dovolj pristojnosti in hrkati dovolj pooblastil, za izvrševanje zahtev. Morda bi bilo potrebno podrobneje opredeliti le inštitut zadržanja in uporabe sredstev za vezanje invklepanje, ki je neučinkovito v primeru, da ni mogoče ugotoviti istovetnosti osebe. Smiselno bi bilo redarstvu omogočiti vpogled v evidenco prebicalcev/zbirko podatkov/bimetrija(fotografije), z namenom identificiranja oseb po fotografijah. Vsekakor spremeniti zakonodajo na področju shranjevanja podatkov za dokazovanje prekrškov in brisanja le-teh, če dejanje ni prekršek (npr. sekcijsko merjenje hitrosti, nadzor vstopanja v območja za pešce, nadzor ustavljanja na BUS postajališčih), vse to bi bilo mogoče s pomočjo tehnologije, redarji pa bi izvajali naloge na drugih območjih, kjer so potrebe.
25) To je odvisno od več dejavnikov: velikost območja nadzora, število občanov, velikost urbanih naselij, Romi ...... in menim, da bi vse to morala upoštevati zakonodaja, zlasti pa bi bila potrebna večja osveščenost občinskih uprav, a ker je ta tako različna, je gotovo bistvena državna regulativa. .....